Φωτογραφίζοντας


Όταν γεννήθηκα, ο κόσμος ήταν από άκρη σε άκρη αναλογικός. Οι άνθρωποι, τα παιχνίδια, τα ρολόγια, οι  τηλεοράσεις, η μουσική, τα τηλέφωνα, οι φωτογραφικές μηχανές.

Τα παιχνίδια έσπαγαν, τα ρολόγια ήθελαν κούρδισμα, τα τηλέφωνα είχαν καντράν,  τα τραγούδια μουσικά όργανα και τα άλμπουμ κακές φωτογραφίες.

Χθες, σκαρφάλωσα στο ψηλότερο ράφι της ντουλάπας μου. Εκεί που φυλάω το αναλογικό μου παρελθόν. Δίσκους βινυλίου, κείμενα γραμμένα με στυλό, περίεργα ταξιδιωτικά ευρήματα, φύλλα τετραδίων με άρωμα εξοχής κι ένα χάρτινο κουτί γεμάτο φωτογραφίες.

Αληθινές φωτογραφίες. Τυπωμένες σε φωτογραφικό χαρτί. Τις πιάνω στα χέρια μου, τις κρύβω στην τσέπη σου, τις γεμίζω δαχτυλιές. Φωτογραφίες λατρεμένων φίλων, βαρετών συγγενών, ζευγαριών που έχουν χάσει το ταίρι τους.

Κακές φωτογραφίες. Φωτογραφίες, που το delete θα έκανε μια μπουκιά.

Λατρεύω την ψηφιακή πραγματικότητα. Μου λείπουν όμως οι κακές φωτογραφίες. Οι περίεργες γκριμάτσες, οι τρομαγμένες φάτσες, τα  παράξενα βλέμματα. Από την ημέρα που απάτησα την αναλογική μου μηχανή, τυπώνω φωτογραφίες που δεν θα καταδεχτεί ποτέ το χάρτινο κουτί μου.

Από τότε που πατήσαμε στην ψηφιακή πραγματικότητα, γίναμε όλοι μας μοντέλα. Να μου το θυμηθείτε, θα έρθει μια εποχή που δεν θα έχουμε μια κακή φωτογραφία να δείξουμε στα παιδιά μας.

Κείμενο: Αντώνης Τσόκος - Φωτογραφία: Flickr.com
11 thoughts on “Φωτογραφίζοντας

  1. Πόσο νοσταλγώ κάποιες φορές την αναλογική μου μηχανή… σκονίζεται στο πάνω ράφι (όπως λες κι εσύ) μαζί με τον παλιό μου αερογράφο….
    Μουσειακά κομμάτια να τα πω??????

  2. Αφού συμφωνήσω με τη Mariela και ευχηθώ καλή χρονιά, έχω να πω ότι η αναλογική τεχνολογία είχε κάτι το εύθραυστο που συμβάδιζε με την πραγματική ζωή. Η ψηφιακή σε αναγκάζει να απορρίψεις αυτό το εύθραυστο όπως λες και συ, προβάλλοντας κάτι φαινομενικά αισθητικότερο, αλλά ψεύτικο. Αυτή είναι η εποχή μας…

  3. ..όσο μένουν μέσα στον υπολογιστή δεν είναι καν φωτογραφίες, αέρας είναι, ένα τσακ και χάθηκαν όλα. Όπως και η ανυπομονησία μέχρι να εμφανιστεί το φιλμ, θυμάμαι δεν περίμενα να φτάσω στο σπίτι τις ξεφύλλιζα στο δρόμο και χαμογελούσα σα χαζή. Μαζί με τις κακές φωτογραφίες χάνονται και οι αισθήσεις τις αναλογικής εποχής και μαζί ότι μας κάνει διαφορετικούς. Χάθηκε το αυθόρμητο, το χειρόγραφο που τόσα δείχνει για τον καθένα μας, αυτό μου λείπει ακόμη περισσότερο. Ας όψεται η ευκολία, πίσω δε γυρνάμε.

  4. Mariela

    Αυτό που μου έχει λείψει περισσότερο, από την αναλογική μου μηχανή, είναι ο ήχος του κλείστρου της.

    Η φωτογραφία, όπως και οι περισσότερες, είναι από το flickr. Σπάνια βάζω δικές μου. Την τέχνη της φωτογραφίας δεν την κατέχω.

  5. Μάνο

    Έτσι είναι. Η αναλογική τεχνολογία ήταν διακριτική. Εν αντιθέσει με την ψηφιακή που προσπαθεί να επιβληθεί πλήρως στον άνθρωπο. Δεν μπορώ με τίποτα να φανταστώ τους παππούδες και τις γιαγιάδες του επόμενου αιώνα.

    Καλή χρονιά και σ’ εσένα.

  6. Margo

    Συναναστρεφόμαστε με λέξεις που στερούνται τη χαρά της μουτζούρας και με ηλεκτρονικές σελίδες που δεν θα κιτρινίσουν ποτέ. Αν δεν είχε εξελιχθεί όμως η τεχνολογία δεν είχαμε τώρα τη χαρά αυτή της επικοινωνίας. Κάτι χάσαμε, κάτι άλλο κερδίσαμε.

    Όσο αφορά τις φωτογραφίες, με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο. Φωτογραφία που δεν αποτυπώνεται σε χαρτί δεν δικαιούται τον τίτλο της φωτογραφίας.

Σχολιάστε

