Καλό μου αμάξι

102
Δέκα χρόνια διαδρομές. Ήμουν 23 με μακριά μαλλιά, όταν σε αγόρασα. Τώρα τα μαλλιά είναι κοντά και πριν λίγο καιρό άρχισαν να καταφθάνουν και οι πρώτοι λευκοί επισκέπτες. Εσύ όμως δεν έχεις αλλάξει καθόλου. Ούτε χρόνος δεν πέρασε από πάνω σου. Αν και όλοι επιμένουν πως έχεις γεράσει πια και πρέπει να σε δώσω. Εμείς όμως, ξέρουμε γιατί δεν το κάνω.

Θυμάσαι την πρώτη μας διαδρομή; Γυάλιζες από καθαριότητα κι είχες φορέσει το πιο ακριβό σου άρωμα για να με εντυπωσιάσεις. Πήγαμε προς την παραλία και ύστερα καθόμουν και σε κοίταζα. Ακόμη και το βράδυ σηκωνόμουν και σου έριχνα κλεφτές ματιές.

Ξέρεις γιατί σε αγαπάω τόσο; Γιατί ποτέ δεν νιώθω μόνος, όταν ταξιδεύω μαζί σου. Γιατί, κι αν χανόμαστε κάθε φορά στους δρόμους αυτής της πόλης, πάντα βρίσκεις τον τρόπο να γυρίσεις στο σπίτι. Γιατί παίζεις τη μουσική που μου αρέσει. Γιατί δίνεις προτεραιότητα σε όμορφα κορίτσια. Γιατί οι υαλοκαθαριστήρες σου λατρεύουν τη βροχή. Γιατί σε ξέρουν όλοι εκείνοι που αγαπώ. Εκείνοι που υπάρχουν στη ζωή μου κι άλλοι που έχουν φύγει.

Τα τελευταία νέα όμως δεν στα έχω πει. Εχθές το απόγευμα, το ρυπογόνο μυαλό του Υπουργού – ξέρεις εκείνου που σε έστελνε για έλεγχο κάθε δυο χρόνια και σε έβρισκαν άψογο – αποφάσισε πως πρέπει να γίνεις παλιοσίδερα. Εσύ λέει φταις για την ατμόσφαιρα, που έχει γίνει μαύρη. Σου απαγόρευσε να περνάς και από κέντρο της πόλης, αλλά ξέρω ότι αυτό δεν σε ενοχλεί.

Έλα, μη μου κατσουφιάζεις. Το ξέρεις πως δεν θα το κάνω. Το ξέρεις πως προτιμώ να σε αφήσω να ξαποσταίνεις, κάτω από τον ίσκιο της μουριάς και να φυτέψω στο καπό σου κόκκινα τριαντάφυλλα, παρά να σε αφήσω στα χέρια τους.

Όσο για εσένα Υπουργέ μου. Mην απογοητεύεσαι. Μπορείς να πας αλλού να κάνεις τράκα…

Κείμενο: Αντώνης Τσόκος - Φωτογραφία: Flickr.com
8 thoughts on “Καλό μου αμάξι

  1. Υπάρχουν ‘αντικείμενα’ που αισθανόμαστε ότι έχουν γραμμένη πάνω τους την προσωπική μας ιστορία – όταν πρέπει να τα αποχωριστούμε, μοιάζει σαν να απαρνιόμαστε την ίδια μας τη μνήμη.

  2. Ιιιιιι προδοσίααααα!!!!
    Αν τα αγαπάς όσο λες, δε θα το εγκαταλείψεις 😉
    Χεχε βαλτός είμαι και γω ε. Σπάνια δένομαι με αντικείμενα, αλλά καταλαβαίνω ότι έχετε μια σχέση πολλών ετών με πολλές αναμνήσεις. Δες το κι αλλιώς τότε. Πάρε ένα αμάξι της ίδιας εταιρίας και πες ότι είναι το παιδί ή το εγγονάκι του. Όλοι ευχαριστημένοι έτσι.

  3. Εύα

    Όσο τα αντικείμενα βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων, η αξία τους μετριέται αποκλειστικά σε χρήματα. Όταν κατεβαίνουν στις ζωές των ανθρώπων αποκτούν και συναισθηματική αξία γεγονός που κάνει δύσκολο τον αποχωρισμό τους.

  4. Μάνο

    Πώς να το εγκαταλείψω, που πήγε το διαβολεμένο και πούλησε τη μηχανή του στο θεό με αντάλλαγμα λίγη αγάπη.

    Δεν είχα σκοπό να περάσω όλη μου τη ζωή με το ίδιο αυτοκίνητο αλλά το πότε θα το άλλαζα ήθελα να το αποφασίσω εγώ. Τώρα έρχεται ο υπουργός και θέλει να μου διαλέξει ακόμα και το χρώμα. Έτσι δεν έχει γούστο.

  5. Καπως έτσι νιώθω κι εγώ για το σαραβαλάκι μου! Εχω δεθεί , όπως χαρακτηριστικά λέω, συναισθηματικά μαζί του! Γι αυτό και προσφατα το επισκεύασα… Τωρα σκέφτομαι σοβαρά ότι τα περιθώρια στενεύουν και πρέπει να το αποχωριστώ! Σε κάθε άλλο που επιλέγω θέτω στον εαυτό μου την ερώτηση » γιατι να πάρεις αυτό?» Και η απάντηση είναι «δεν το θέλω … δεν μ αρέσει στην τελική!» Αει μη μου τη δώσει και πάρω «βέσπα » τελικά! Το φαντάζεσαι? θα κάνει όμως σούζες ? Η θα πρέπει να το δω σε γιαμάχα?

  6. Λιακάδα

    Το ίδιο πρόβλημα αποχωρισμού έχω κι εγώ. Γι’ αυτό λέω να αντισταθώ τουλάχιστον για ένα χρόνο ακόμη. Δεν μου πάει να το δω να γίνεται παλιοσίδερα.

    Ένας καθηγητής μου έλεγε πως όσοι έχουν μηχανές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Σε αυτούς που έχουν χτυπήσει και σε αυτούς που θα χτυπήσουν. Άρα κράτα το σαραβαλάκι για σιγουριά.

  7. έτσι έτσι καλά τα λες. κατάντησαν αηδια. προσπαθουν συνεχεια και ασταματητα να παρουν απο το φτωχο κοσμακη για να τα δινουν συνέχεια και ασταμάτητα στο κεφάλαιο. ΑΗΔΙΑ! ΌΛΟΙ ΤΟΥΣ!

  8. Θέλεις να δυσαρεστήσουν τους χορηγούς τους; Δεν γίνονται αυτά.
    Προτείνω πάντως ο υπουργός να κάνει μια βόλτα στην Κούβα. Έχουν γεμίσει «σαραβαλάκια» κι εκεί.

    Καλημέρα και καλώς όρισες amelinia.

Σχολιάστε

