Με μπλε στυλό

5558
Λευκές σελίδες, με ρίγες γκρι. Ο «Ηρακλής» του Εγγονόπουλου στο σκληρό εξώφυλλο, υφασμάτινος σελιδοδείκτης κι ένα μαύρο λάστιχο για να μην το σκάνε οι λέξεις.

Εκατό σελίδες περίμεναν στωικά. Με προέτρεπαν  να πάρω στα χέρια μου το στυλό με τη λεπτή τη μύτη. Να γεμίσω τις σελίδες με λέξεις. Ζωντανές. Που κυλά στις φλέβες τους μελάνι μπλε.

Να γράψω ένα κείμενο με τη δική μου γραμματοσειρά. Να ντύσω τις λέξεις, με τις πιο παράξενες φορεσιές. Με γράμματα διαφορετικά. Προσεγμένα, αφηρημένα, βιαστικά, φοβισμένα, μεθυσμένα. Να κάνω μουτζούρες. Να νευριάσω μαζί τους και να σκίσω τη σελίδα. Να την τσαλακώσω και να την αφήσω να την πάρει ο αέρας. Να την παιδέψει, μέχρι να την ακουμπήσει στα χέρια κάποιου αγνώστου. Να τη σπρώξει μέχρι τη θάλασσα, να λιώσουν οι λέξεις.

Πρέπει να αποτυπώνω τις σκέψεις μου, όσο έχω τη μυρωδιά τους στο μυαλό μου.  Αν μένουν μέσα άπραγες, τις χάνω. Εξατμίζονται.

Κι ήρθε το δώρο. Ένα τετράδιο.

Κι άρχισα να γράφω ξανά. Στο περιθώριο.

Κείμενο: Αντώνης Τσόκος - Φωτογραφία: Flickr.com
8 thoughts on “Με μπλε στυλό

  1. Συμφωνώ πως όταν οι λέξεις μένουν άπραγες, τις χάνουμε. Εξατμίζονται.
    Γιατί όμως στο περιθώριο; Δικό σου είναι το τετράδιο.
    (τί δεν κατάλαβα;…)
    🙂
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

  2. στο περιθώριο ανασαίνοντας, ο ορίζοντας δείχνει καλύτερα. κρατώντας εκεί και τις σημειώσεις μας, ίσως στη μέση, να γίνονται οι καλύτερες ζωγραφιές…

    …σκορπώντας τες στον άνεμο…

    φιλιά βρόχινα…

  3. Έτσι,’ετσι ακριβώς..
    Και μένα μου αρέσουν πολύ τα καινούργια τετράδια, αλλά στο τέλος καταλήγουν όπως τα λες….
    καλημέρα

  4. Γλαρένια
    Από τις αρχές τις δεκαετίας του ενενήντα καταθέτω τις λέξεις μου σε επεξεργαστές κειμένων . Μου αρέσει ,αλλιώς δε θα το έκανα, αλλά μου έχει λείψει η ελευθερία που δίνει ο παραδοσιακός τρόπος. Να μπορώ να γράφω στο περιθώριο, να μην κοκκινίζουν οι λέξεις όταν μπερδεύω τα ρούχα τους.
    Καλό απόγευμα.

  5. Σοφία
    Καινούργια, ατσαλάκωτα, με έντονη τη μυρωδιά του χαρτιού. Την αξία τους όμως την αποκτούν όταν γεμίζουν λέξεις οι γραμμές τους.

    Καλό απόγευμα.

  6. οι λέξεις…. με δύναμη να σου πιέζουν τα σωθικά, να ζητούν την έκφραση τους… κια το καινούργιο τετράδιο ωα έρχεται σα λύτρωση, σαν απο μηχανής θεός….

Σχολιάστε

