Κι αν έσβυσε σαν ίσκιος… (Κώστας Καρυωτάκης)


Κι αν έσβυσε σαν ίσκιος τόνειρό μου,
κι αν έχασα για πάντα τη χαρά,
κι αν σέρνομαι στ’ ακάθαρτα του δρόμου
πουλάκι με σπασμένα τα φτερά ̇

κι αν έχει, πριν ανοίξη, το λουλούδι,
στον κήπο της καρδιάς μου μαραθεί,
το λεύτερο που εσκέφτηκα τραγούδι
κι αν ξέρω πώς ποτέ δε θα ειπωθή ̇

κι αν έθαψα την ίδια τη ζωή μου
βαθιά μέσα στον πόνο που πονώ, –
καθάρια πως ταράζεται η ψυχή μου
σα βλέπω το μεγάλον ουρανό,

η θάλασσα σαν έρχεται μεγάλη,
και ογραίνοντας την άμμο το πρωί,
μου λέει για κάποιο γνώριμο ακρογιάλι,
μου λέει για κάποια πούζησα ζωή !

Πρωτοδημοσιεύθηκε στο Νουμά του 1919, με την αφιέρωση «Της αδελφής μου».

10 thoughts on “Κι αν έσβυσε σαν ίσκιος… (Κώστας Καρυωτάκης)

  1. Σοφία
    Μελαγχολικό θα πω εγώ. Για την απαισιοδοξία του Καρυωτάκη έχω διαφωνήσει με πολύ κόσμο.

    Σ’ ευχαριστώ πολύ. Χρόνια πολλά και σε εσένα.
    Καλό σαββατοκύριακο.

  2. o k.γ.καρυωτακης μεσα απο το εργο του μας εδειξε πως να μαθαινουμε και πως αληθινα να ερωτευομαστε κατι που εκεινου δεν του αρκουσε,ομως παρα την διχως οπως εξυμνουσε διχως νοημα ζωη του μας εφερε το φως του που εκεινος αρνιοταν να δει.

  3. ψαχνω να βρω τις συλογες της ελενης λαμαρη τρικυμια και ροδοκρινο παρακαλω αν ξερετε βοηθηστε με,ευχαριστω.

  4. Παύλο

    Έτσι όπως τα λες είναι. Είναι σπουδαίο το έργο που άφησε πίσω του.
    Γι’ αυτό που με ρωτάς κοίταξε εδώ. Λυπάμαι που δεν μπορώ να σε βοηθήσω περισσότερο.
    Καλώς όρισες στο blog.

Σχολιάστε

