Η κλήση σας προωθείται

2220797304_bf33d2062d_b«Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας».

Κανείς δεν υποψιάζεται ότι πίσω από μια πράξη αγάπης, μπορεί να κρύβεται δόλος. Ένα απόγευμα γυρνώντας στο σπίτι, βρήκα να με περιμένει ένα μικρό κουτί, τυλιγμένο σε πολύχρωμη κόλλα περιτυλίγματος. Παραξενεύτηκα, γιατί δεν υπήρχε ιδιαίτερος λόγος για να λάβω κάποιο δώρο. Αυτό, άρχισε να μου γεννά υποψίες. Έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μου την φράση του Βιργίλιου, έσκισα το κακόγουστο περιτύλιγμα και στα μάτια μου φανερώθηκε με όλη της μεγαλοπρέπεια μια συσκευή κινητής τηλεφωνίας. Ήταν από τις στιγμές που ο κάθε άνθρωπος σκέφτεται. Γιατί σ’ εμένα ;

 Αν και λάτρης των νέων τεχνολογιών, τα κινητά τηλέφωνα μου προξένησαν αντιπάθεια από την πρώτη στιγμή. Αρχικά, οι πελώριες συσκευές που κρέμονταν επιδεκτικά στις ζώνες και προκαλούσαν πανικό με τον διαπεραστικό τους ήχο. Ο συνδυασμός μεγέθους και βάρους τις καθιστούσε άκρως επικίνδυνες στα χέρια των ευέξαπτων ιδιοκτητών τους. Πράγμα που είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω λίγα χρόνια αργότερα, όταν μια παρόμοια συσκευή «πέταξε» πάνω απ το κεφάλι μου και καρφώθηκε στο χορτάρι της λεωφόρου Αλεξάνδρας. Τον επόπτη σημάδευε ο εξοργισμένος φίλαθλος, αλλά το μήνυμα δεν έφτασε ποτέ στον παραλήπτη του.

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας οι συσκευές μίκρυναν, ξεκρεμάστηκαν από τις ζώνες και κρεμάστηκαν στα αυτιά. Οι σειρήνες του πολέμου κόπασαν και τα μέσα μεταφοράς μετατράπηκαν σε κέντρα διασκέδασης. Σταματούσε ο ένας λαϊκός τροβαδούρος  να ταλαιπωρεί τ’ αυτιά μου και ξεκινούσε ο άλλος. Γυρνούσα σπίτι μετά από μια τέτοια διαδρομή και ακουγόταν σαν μελωδία από όπερα του Τσαϊκόφσκι το γαύγισμα του αγαπημένου μου τετράποδου.

Η κινητή τηλεφωνία άλλαξε κατά πολύ και τη συμπεριφορά των ανθρώπων στους δρόμους. Άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας άρχισαν να μιλούν μόνοι τους. Περπατούν και μιλούν, κάνουν κινήσεις με τα χέρια τους και το περίεργο είναι ότι τα καταφέρνουν περίφημα. Τους θαυμάζω αυτούς τους ανθρώπους. Εγώ  όταν βαδίζω απλώς σκέφτομαι.  Μέχρι σήμερα, τη σκέψη μου την έχουν διακόψει μια πινακίδα, το σίδερο μια τέντας,  μια λακκούβα και σχεδόν μόνιμα ένα σκαλοπάτι που περισσεύει.

Μ’ αυτά κατά νου, συναρμολόγησα το καινούργιο μου δώρο, το τοποθέτησα σε περίοπτη θέση στη βιβλιοθήκη μου και συνέχισα κανονικά τη ζωή μου. Όχι για πολύ όμως γιατί δεν ήταν από τα δώρα των οποίων η απουσία περνάει απαρατήρητη.

Έτσι, λίγες μέρες αργότερα δέχτηκα τη δριμεία κριτική του ανθρώπου που είχε στείλει το πακέτο στο σπίτι μου. Αν δεν το παίρνεις μαζί σου τι νόημα έχει; Αυτή είναι η λογική της κινητής τηλεφωνίας, να σε βρίσκουμε παντού. 

Η ζωή μου άρχισε να γίνεται πιο δύσκολη από τότε.  Σε κάθε μου έξοδο έπρεπε να θυμάμαι εκτός τα γυαλιά μου, τα κλειδιά μου και τη συσκευή εντοπισμού. Αν δεν με ταλαιπωρούσε εκείνη η εκ γενετής αφηρημάδα…

Έχοντας ζήσει τη μισή μου ζωή πριν την έλευση της κινητής τηλεφωνίας αδυνατώ να καταλάβω γιατί να μη μπορώ να ζήσω και την υπόλοιπη. Γιατί θα πρέπει σε κάθε βήμα να παίρνω μαζί μου γνωστούς, συγγενείς και φίλους ; Θέλω να μπορώ να μοιράζομαι τις στιγμές της ζωής μου με τους ανθρώπους που έχω επιλέξει κάθε φορά χωρίς παρεμβολές. Να απολαμβάνω τις μοναχικές μου βόλτες χωρίς να διακόπτει κανείς τις σκέψεις μου. Να μπορώ όποτε θέλω να ζω τη ζωή μου στο αθόρυβο.

Κείμενο: Αντώνης Τσόκος - Φωτογραφία: Flickr.com

14 thoughts on “Η κλήση σας προωθείται

  1. Αγαπητέ έχεις απόλυτο δίκιο.
    Το θέαμα ανθρώπων που μιλάνε μόνοι τους είναι πολύ αστείο τουλάχιστον. Να δεις που μερικά παιδιά το έχουν για να ακούνε μουσική και δεν βγάζουν το ακουστικό ούτε στο μάθημα, και τους λέω, βγάλε το καλώδιο παιδί μου, και μου λένε ΓΙΑΤΊ? Τι να πεις τώρα?
    καλημέρα

  2. Όπως τα λες είναι. Κι όχι μόνο αυτό, έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι μας, κι αν τύχει και το ξεχάσουμε ποτέ, μας πιάνει ανασφάλεια. Σα να μας λείπει κάτι ζωτικό. Εγώ, πάντως, χαίρομαι να το ξεχνάω, νιώθω πιο ελεύθερη. Κι η μόνιμη γκρίνια των δικών μου και των φίλων μου είναι «γιατί ποτέ (σχεδόν) δεν απαντάς /ακούς το κινητό σου;;». Ε, αφού το βάζω στο αθόρυβο μονίμως!; Δεν μπορώ να ταράζομαι κάθε λίγο και λιγάκι από εκνευριστικά ρινγκτόουνς… Και στο κάτω κάτω γιατί να μας βρίσκουνε παντού; Ας μας αφήσουν στην ησυχία μας. Κάτω η δικτατορία του ρινγκτόουν!
    Καλημέρα και χρόνια πολλά για χθες 🙂

  3. Σοφια
    Τα παιδιά αυτά έχουν ένα ελαφρυντικό γιατί δεν έχουν ζήσει την προ κινητής τηλεφωνίας εποχή. Δεν μπορώ να πω το ίδιο και για τους ανθρώπους της δικής μου ηλικίας και τους μεγαλύτερους. Αδυνατώ να κατανοήσω αυτή την εξάρτηση.
    Καλό απόγευμα.

  4. κόκκινα παπούτσια
    Το αθόρυβο είναι το ringtone της ησυχίας.

    Σε ψάχνουν συνέχεια για να δουν αν είσαι καλά και το πρώτο πράγμα που σε ρωτούν δεν είναι τι κάνεις αλλά που είσαι. Αυτό εχει να κάνει και με την ανασφάλεια που νοιώθουμε όλοι μας. Είναι ένας τρόπος να δηλώνουμε συνεχώς παρουσία μας.
    Σ’ ευχαριστώ για τα χρόνια πολλά. Καλό απόγευμα να έχεις.

  5. Κινητό απέκτησα κι εγώ, πολύ πρόσφατα, όταν κάποιος είχε τη φαεινή έμπνευση να μου το κάνει δώρο.
    Το χρησιμοποιώ, θέλω να πιστεύω με μέτρο, καθώς οποτε είμαι στο σπίτι είναι πάντα κλειστό και εκτός σπιτιού… δεν το ακούω ποτέ. Παίρνω χαμπάρι μόνο τις αναπάντητες.

  6. ΤΕΛΕΙΟ!!!!
    Επίσης εξ’ αρχής μου προξένησαν αντιπάθεια και αυτός ήταν και ο λόγος που δεν …υπέκυψα εύκολα.
    ΄Εχοντας όμως μεγάλη έγνοια τα γλαράκια που σκόρπιζαν δεξιά ζερβά, μου έγινε εδώ και μια 8ετία απαραίτητο εργαλείο. Και να δεις που ζητάω κάθε τόσο καινούριο μοντελάκι…
    ;-)))
    Το θέαμα των παραληρούντων στο δρόμο είναι πολύ φαιδρό

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

  7. aikaterini
    Κι εγώ έχω μια καλή δικαιολογία κάθε φορά που δεν το έχω μαζί μου. Σπανίως πιστευτή.
    Δεν θέλω να είμαι απόλυτος. Υπάρχουν άνθρωποι που τους είναι πραγματικά απαραίτητα.
    Σ’ ευχαριστώ πολύ. Καλό βράδυ.

  8. houlk
    Έπεσες κι εσύ θύμα των «Δαναών».
    Το κακό (κατά την προσωπική μου άποψη) είναι ότι συχνά χάνετε το μέτρο. Ακόμα και στη θάλασσα παρέα με το κινητό το βρίσκω τουλάχιστον υπερβολή.
    Καλό βράδυ σου εύχομαι κι ελπίζω να μας γράψεις σύντομα γιατί μας έχουν λείψει τα κείμενα σου.

Σχολιάστε

