God bless America

lazar

Από την ημέρα εκλογής του νέου προέδρου της Αμερικής ακούω από παντού λόγια ενθουσιασμού και χαράς. Ρωτάω να καταλάβω το γιατί, και παίρνω απ’ όλους την ίδια απάντηση. «Είναι ο πρώτος μαύρος Πρόεδρος στην ιστορία της Αμερικής».

Συγχωρέστε με που δεν συμμερίζομαι τη χαρά αυτή. Συγχωρέστε με που κοιτώντας τον, κατά τα άλλα συμπαθέστατο Ομπάμα, αυτό που βλέπω είναι ο νέος Πρόεδρος της Αμερικής. Τον μαύρο Πρόεδρο της Αμερικής που βλέπουν όσοι θριαμβολογούν δεν τον βλέπω. Δεν έχω μάθει να ξεχωρίζω τους ανθρώπους σε καλούς και κακούς βάσει του χρώματος του δέρματος τους. Ας το σκεφτούν λιγάκι όσοι μιλούν για νίκη κατά του ρατσισμού στην χώρα που τον γέννησε.

Έχω αντιπαρατεθεί με πολύ κόσμο γι’ αυτό το λόγο. Οι περισσότεροι με ρωτούν. Γιατί δεν περιμένεις να δεις πρώτα το έργο του και μετά να τον κρίνεις; Το ερώτημα θα μπορούσε να είναι και αντίστροφο. Δηλαδή εσείς γιατί δεν περιμένετε να κάνει πρώτα κάτι καλό για να τον επαινέσετε ; 

Αν ο Ομπάμα είναι καλός ή κακός, αυτό θα αποδειχτεί μόνο στην πράξη και δεν έχει να κάνει με την ταπεινή του καταγωγή. Έχουμε άλλωστε πρόσφατα και κοντινά παραδείγματα στη χώρα μας από ανθρώπους με ταπεινή καταγωγή. Εγώ μέχρι να μου αποδείξει ότι είναι διαφορετικός από τους προηγούμενους θα διατηρώ τις επιφυλάξεις μου. Και σίγουρα έχει πολύ δρόμο μέχρι να σβήσει το σύνθημα «φονιάδες των λαών Αμερικάνοι». Μόνο το σύνθημα. Γιατί το αίμα που του αφήνουν παρακαταθήκη οι προκάτοχοί του έχει ποτίσει βαθιά και δεν σβήνει από την μνήμη κανενός.

Ως τότε, ας κάνουμε όλοι λίγη υπομονή. Άλλωστε ο απερχόμενος πρόεδρος της Αμερικής δεν έχει ολοκληρώσει ακόμα το «έργο» του. Περιμένει μια τελευταία γαλοπούλα στα σκαλιά του Λευκού οίκου να πάρει χάρη τα Χριστούγεννα.

Κείμενο: Αντώνης Τσόκος

10 thoughts on “God bless America

  1. Εμένα μου αρέσει γιατί τα κατάφερε παρότι παιδί χωρισμένων, μεταναστών, φτωχών, κλπ. Να τα βλέπουν μερικοί που ψάχνουν αν τους έφυγε το μπιμπερό στον ύπνο και έχουν επιθετικότητα που λέει ο λόγος..
    καλημέρα

  2. Σοφια
    Η δική μου ένσταση δεν έχει να κάνει με το πρόσωπο του Ομπάμα αλλά με όλα αυτά που αντιπροσωπεύει ο εκάστοτε πρόεδρος και οι κυβερνήσεις της Αμερικής. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος μου είναι συμπαθής όπως και στον περισσότερο κόσμο. Αλλά δυστυχώς η πολιτική είναι αυτή που κάνει τη διαφορά και λιγότερα τα πρόσωπα που την ασκούν.

  3. Αν μου επιτρέπεις, το θέμα δεν είναι ο Ομπάμα αλλά το μαζικό ρεύμα πολιτικοποίησης που φέρνει μαζί του. Κάτι αλλάζει στην Αμερική, δεν είναι όλα ίδια με χθες. Το έπιασε αυτό και ο Μπαμπασάκης (belleviefacile), και ο Στέλιος (omorfa), και ο Πέτρος Παπακωνσταντίνου (Καθημερινή), και η Ματίνα Στεβή (City Press). Με διαφορετικό τρόπο ο καθένας, πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους και οι τέσσερις, αλλά ανέδειξαν ακριβώς αυτό. Ο Ομπάμα ενσαρκώνει την ελπίδα ενός λαού που μέχρι πρότινος δεν ήξερε κατά πού πέφτει το Ιράκ. Φέρνει για πρώτη φορά εδώ και καιρό, σε συνθήκες κρίσης, αθρόα εισβολή των μαζών στην πολιτική. Και αυτό δεν είναι λίγο. Οχι γιατί είναι μαύρος. Γιατί εκφράζει την ανάγκη για μια άλλη πολιτική.

    Δεν λέω ότι θα τα καταφέρει. Αλλο αυτό.

  4. mano
    Καταλαβαίνω ότι αυτό που βγαίνει από το κείμενο μου, είναι μια μίζερη άποψη την στιγμή που κάτι σημαντικό πάει να δημιουργηθεί. Πίστεψε με ότι και εγώ το κείμενου του Στέλιου http://omorfa.wordpress.com/ θα προτιμούσα να έχω γράψει.
    Μιλάμε όμως για μια χώρα που το παιχνίδι παίζεται σχεδόν πάντα με σημαδεμένα χαρτιά, πράγμα που με κάνει να είμαι επιφυλακτικός, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσουν να φαίνονται στην πράξη κάποια σημάδια αλλαγής.
    Στο ότι, δεν είναι λίγο η αθρόα εισβολή μαζών στην πολιτική που αναφέρεις φυσικά και δεν θα διαφωνήσω.
    Πιστεύω ότι και οι αισιόδοξοι, και οι απαισιόδοξοι αλλά και οι επιφυλακτικοί να αλλάξει κάτι ελπιζουμε.

  5. «Αν ο Ομπάμα είναι καλός ή κακός, αυτό θα αποδειχτεί μόνο στην πράξη και δεν έχει να κάνει με την ταπεινή του καταγωγή. » Γιατί τα λες όλα αυτά; έχεις τίποτε πληροφορίες ότι ο μπαμπάς Ομπάμα ήταν… ταχυδρόμος;
    Σοβαρά τώρα. Νομίζω απλώς ότι ο κόσμος έχει μπουχτίσει και ΘΕΛΕΙ να ελπίζει για το διαφορετικό, για το καλύτερο αύριο. Ειμαι κι εγώ από αυτούς που πιστεύουν ότι τα πράγματα δεν αλλάζουν έτσι απλά, με μια εκλογική αναμέτρηση, ότι το παιχνίδι, όπως πολύ σωστά λες παίζεται με σημαδεμένα χαρτιά (και άσσους στο μανίκι για κάποιους πολύ συγκεκριμένους και πάντα τους ίδιους). Ελπίζω να διαψευστώ, ελπίζω επι τέλους να ζήσουμε το διαφορετικό. Ιδωμεν.

  6. Πιστεύω ότι η αλήθεια βρίσκεται και στις δύο πλευρές. Καμία ελπίδα από τον Ομπάμα, μη γελιόμαστε. Αλλά ελπίδα από το ρεύμα που τον στηρίζει δικαιούμαστε να έχουμε.

    Καλώς σε βρήκα, στεριανή ζάλη.

  7. houlk
    Δεν έχω καμία τέτοια πληροφορία. Αλλά ακόμα και στην Αμερική αν είχαν παραλάβει παρόμοιο «συστημένο» με αυτό που έστειλε ο συγκεκριμένος ταχυδρόμος στην χώρα μας, θα το είχαν επιστρέψει στον αποστολέα πριν το ανοίξουν.
    Και εγώ να διαψευστώ θέλω. Άλλο τι πιστεύω και άλλο τι θέλω να γίνει. Καλό σαββατοκύριακο

  8. Και εγώ το ίδιο πιστεύω. Το ζητούμενο είναι το ίδιο, απλά ο καθένας μας το βλέπει από διαφορετική οπτική γωνία.
    Ελπίδα σίγουρα δικαιούμαστε να έχουμε.
    Καλώς όρισες Στέλιο.

  9. Στεριανή ζάλη,
    τα γεγονότα σε διαψεύδουν. Θα κλείσει το Γκουαντάναμο ο Ομπάμας. Είναι μεγάλο βήμα αυτό δε νομίζεις?;

  10. Γεγονός δεν είναι ακόμα, αλλά φυσικά όταν γίνει θα είναι ένα μεγάλο βήμα. Αυτή ήταν και η τοποθέτηση μου επάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Θα περιμένω πρώτα να αλλάξει κάτι στην πράξη.
    Συμπέρασμα. Όταν γίνει πράξη το κλείσιμο του Γκουαντάναμο, ναι θα έχω διαψευστεί, και θα χαρώ πολύ γι αυτό.
    Καλώς όρισες Pavlo. Καλό σαββατοκύριακο σου εύχομαι.

Σχολιάστε

